Vi har taget en snak med vinderne af vores GamerGuru Test Cup. For dem der ikke ved det endnu så blev vores vindere Ikast-Brande eSport.
Foreningen er til dagligt medlemmer af paraplyorganisationen eSportDanmark sammen med sin midtjyske klub Silkeborg eSport. Formanden er Dennis M. Sørensen. Som det også nævnes i interviewet var det i starten en Battlefield klub.
De har dog valgt at åbne sig op for andre spil, hvilket har medført at klubben oplever en positiv vækst. I kan finde dem på facebook her.
Et forsinket interview, but here you go!:
Nu repræsentere i Ikast-Brande eSport – Kan i fortælle os lidt om klubben? Hvordan blev i en del af Ikast-Brande i første omgang?
Ikast-Brande eSport var oprindeligt en Battlefield forening, men da de gerne vil udvide sig, så begyndte de at kigge efter spillere til andre spil, eksempelvis League of Legends. Os som er på holdet var tilfældigvis medlem af et forum, hvor de spurgte efter nogle League of Legends spillere som vil være medlem af foreningen. Vi sagde så ja, og siden da har vi spillet sammen, dog med nogle udskiftninger af spillere.
Var der nogle hold op til turneringen som i synes så farlige ud på papiret og som kunne tage sejren fra jer?
Vi havde respekt overfor holdet YK Gaming da de havde nogle relativ høje rangeret spillere på deres hold. Hvis kom til at spille mod dem ville der helt sikkert have været kamp til stregen om sejren.
Hvordan forberedte i jer som hold op til turneringen? Mødtes i og snakkede om de andre deltagere eller noget lignende?
Vores hold har faste trænings tider hver uge, hvor vi sidder på TeamSpeak og spiller sammen i Team Ranked. Inden turneringen mødte vi en time før for at diskutere strategier og kigge på de andre hold. Vi fulgte også nøje med på GamerGurus stream for at se hvordan modstander holdene spillede.
LÆS OGSÅ: eSport i Danmark – eSportFyn
I landede i pulje 2, var det noget i var tilfredse op til kampstart? Hvordan havde jeres drømmepulje set ud?
Nu vandt i jo turneringen, synes i selv at alt gik efter planen? Var der nogle kampe hvor man tænkte; Holy shit – Det var tæt på?
Man kan desværre ikke sige at der var nogle tidspunkter hvor det var “tæt på”, der var dog nogle problemer som ikke burde have sket i kampene, for eksempel at vi blev fanget for ofte og ikke var de steder vi burde have været. Jeg tror en af de ting vi gjorde bedst i turneringen var vores ward placeringer, som gjorde at vi næsten altid vidste hvor fjenden var.
Det var alt – Tak for interviewet! Har nogle sidste ord til vores læsere?
Vi vil takke alle dem som støttede os under turneringen, og håber folk vil støtte Ikast-Brande eSport.