WWE2K15 – anmeldelse

Rent teknisk har 2k games gjort et O.K arbejde med WWE2k15, spillets kampe kan være særdeles nervepirrende og spillets showcase mode er specielt underholdende, desværre bliver det hele leveret på en måde som lader meget tilbage at være ønsket, det er en skam, men det er tydeligt at se hvor udviklerens fokus har været, nemlig kampene.

Når man mødes i ringen er det nemt at glemme alt det som trækker WWE2k15 ned, grafisk ser en håndfuld af karaktererne, som john Cena, ekstremt godt ud. De bevæger sig flydende, og der er en fremragende følelse af momentum når man kaster sin modstander rundt i ringen med karakteristiske wrestling moves. Uanset hvilket regelsæt man spiller med, og der er mange, hvad enten det er hell in a cage, extreme rules, tag-team, osv. tilføjer de alle sammen kampene deres eget twist, og holder kampene friske og varierede. Desværre kan det samme ikke siges om antallet af wrestlerer man kan vælge i mellem, bevares der er en fin portion mandlige wrestlere men kun en håndfuld kvindelige, og den grafiske repræsentation af dem er svingende, tilføj så det faktum at spillets character creation føles ekstremt begrænset, set i lyset af mulighederne i tidligere spil, selv sammenlignet med Playstation 1 tiden og valgmulighederne dengang for character creation er WWE2k15 undervældende, og den insisterende loading der skal tåles hver eneste gang man skifter menu, prøver en ny frisyre, kasket, tatovering eller hvad det nu måtte være, er næsten ikke til at holde ud.

At WWE2k15 er en kende simpelt, kommer også til udtryk i spillets controls. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men engang i mellem kan man godt savner noget dybde. De eneste reelle angrebsknapper man har er firkant, hvor man slår og kryds som bruges til at gribe fat i sin modstander og alt efter hvilken kontekst det gøres i, udføres et passende angreb. Står din modstander for eksempel i hjørnet, ligger på gulvet, kommer løbende i mod dig osv. udføres vidt forskellige angreb. Det er noget alle kan finde ud af, og sikre en vis tilgængelighed, men betyder også at kampsystemet er særdeles overfladisk. Skal man således blive god til WWE2k15, handler det ikke om at kende den bedste kombination af angreb, eller karakterens styrker og svagheder, det handler blot om at være god til at lave  reversals, det vil sige modangreb. Det gøres ved at trykke R2 (på Playstation) i det sekund modstanderen initiere sit angreb. Det er sværere at mestre, end det måske umiddelbart lyder men har man spillet f.eks sidste års wrestling spil ved man hvad et handler om. Ved en reversal stoppes angrebet og man svare igen med sit eget, det fungerer godt og er med til at give nogle interessante kampe, hvis det lykkedes at få timet det præcist.

Når man er træt af at tæve computeren, eller at få tæv, er der rig mulighed for at tage kampen online, der er samme udvalg af game modes, og der er noget herligt kaotisk over at kæmpe med 3 andre spillere og tæve løs på hinanden. En del af fornøjelsen mindskes dog, når man gang på gang matches med modstandere som er flere tusinde ranks foran dig selv, jeg formåede således at blive parret med en modstander på rank 683, til trods for, at min egen rank lå på over 11.000.

WWE2k15 er et solidt fundament at bygge videre på til næste års udgivelse, det rent tekniske er langt hen af vejen på plads, kampene er flydende og det er sjovt at spille. At spillet alligevel virker en smule skrabet må skyldes at det er første gang serien ses på PS4. Det er altid en stor mundfuld at lære et nyt system at kende, og man har formodentligt ikke ville bide over mere end man kunne tykke, dermed ikke sagt at WWE2k15 er et skuffende spil, dets eksistens er berettiget, men man kunne have forventet mere.

Goldust_Ent_SS_1image-2014-10-21-18-45-46watermarkedwwe2k15_career4wwe_ss_33

Positivt
Underholdende kampe
Mange game modes
Spillets rivalries
Negativt
Simpel character creation
Skæv online matching
3