Så du har valgt at være dungeon master (eller du er den af dine interesserede venner der har mest fritid). Det vigtigst værktøj du har, er først og fremmest din fantasi, stærkt efterfulgt af denne bog.

Dungeon master’s guide har mange af de informationer, som du ikke ved at du har brug for, men som er utroligt nødvendige for at skabe, din verden hvor du er alfa og omega, stemmernes mester og fortællingernes udspring. Har du for eksempel tænkt over hvad der sker hvis dine spillere planlægger en picnic i feywild?
Eller hvor mange yeti’er der skal til for at skabe en udfordring for dit 6-mands hold i level 5?

Indholdsfortegnelse

  • Indtroduction
  • Part 1
    • Chapter 1: A World of Your Own
    • Chapter 2: Creating A Multiverse
  • Part 2
    • Chapter 3: Creating Adventures
    • Chapter 4: Creating Nonplayer Characters
    • Chapter 5: Adventure Environments
    • Chapter 6: Between Adventures
    • Chapter 7: Treasure
  • Part 3
    • Chapter 8: Running The Game
    • Chapter 9: Dungeon Master’s Workshop

Disse ting og mange flere, bliver alle besvaret i Dungeon Master’s guide. Der er utroligt mange forslag til hvordan din verden kan hænge sammen, dog er denne bog hovedsageligt et opslagsværk, et meget nyttigt og relevant opslagsværk, som har hjulpet mange Dungeon Master’s på både begynder og øvet niveau.

Til alle der overvejer at være Dungeon master, den her bog er et must have! Ikke fordi i skal bruge den som en bibel, men fordi at den indeholder så meget inspiration til skabelsen af spillet og gør dit job, som Dungeon Master hundrede gange nemmere.

About The Author

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.