Metal gear 5 – nye tricks og multiplayer

 

Hvis man har spillet tidligere spil i serien ved man godt at Metal Gear på trods af de ellers tunge og alvorlige emner serien bearbejder, såsom atom krig, totur og verdensomspændende informations styring, aldrig har taget sig selv så alvorligt at der ikke har været plads til lidt sjov. Det ser ud til at Hideo Kojima har valgt at følge den linje og Snake’s/Big boss’ famøse kasse har blandt andet fået nogle seriøse opgraderinger, se Videoen og bedøm selv. Er det for fjollet, eller passer det fint ind i resten af universet, hvor kulørte blade og plat humør altid har været at finde.

foruden den nye smarte kasse er der også kommet flere detaljer på bordet angående spillet multiplayer del. i trailere til spillet vises det hvordan Big Boss kan hægte en faldskærm på stort set alt og alle, en feature introduceret i PSP spillet Peace Walker, efterfølgende transporteres de tilbage til spillerens motherbase hvor mænd og ressourcer bruges på opgraderinger og udvidelser. Det er op til spilleren selv hvordan basen skal designes, hvor mænd skal stationeres og hvor forsvarsmekanismer skal placeres. Det interessante er så at det vil være muligt for andre spillere at infiltrere din base og hvis de er gode nok, at slippe af sted med ressourcer uden at du opdager det. Jeg glæder mig over at Konami ikke har begrænset multiplayer delen til en simpel opgraderet version af deres Metal Gear Online som kom med MGS3/4, som alt andet lige var et fremragende spil, men i stedet har fundet på noget, mildest talt, ret originalt. Det er allerede blevet lovet at spillets hoved mission vil være af betydelig længde, og oven i lægges altså denne multiplayer del. Thumps up herfra.

præcis hvordan multiplayer kommer til at fungere i praksis vil du kunne læse meget mere om her på siden, så snart Konami løfter sløret.