Den næste store biome-opdatering til Valheim bliver Ashlands, og holdet bag er begyndt med en form for pre-produktionen af det biome, ved at skabe noget comcept art og derigennem forsøge at finde ud af den følelse, som de øsnker, at det nye biome skal have. Ashlands vil være helt anderledes end det, vi alle ellers er vant til, i betragtning af at Ashlands er en stor del af landet yderst syd på kortet, snarere end små øer spredt ud over verden som vi oplevede i Mistlands.
Når det kommer til selve udviklingen, er der noget, vi gerne vil gøre meget anderledes denne gang. Med Mistlands var vi meget hemmelighedsfulde. Dette er fantastisk for dem, der ønsker at opdage så meget som muligt for sig selv (hvilket er hovedårsagen til, at vi holdt så meget skjult), men det er heller ikke særlig gennemsigtigt. Derfor er vores ambition med udviklingen af Ashlands at vise dig meget mere af processen. Dette vil betyde, at du vil se ting i deres tidlige stadier, og måske endda ting, der slet ikke ender med at komme ind i spillet, men du vil forhåbentlig også have en bedre forståelse af, hvor langt udviklingen er nået. Vi vil prøve dette af i Ashlands udviklingsperiode og se, hvordan det går, og vi vil gerne starte med det samme med at vise dig nogle fjendekoncepter.
/The Iron Gate team