Nosgoth – et smugkig.

Nosgoth, på trods af ikke at være en direkte efterfølger, er det 6 spil i rækken og er et legitimt spin-off af Legacy Of Kain serien der tog sin spæde start med Legacy Of Kain; Blood Omen allerede i 1996. Det skal man nu ikke blive skræmt af for kendskab til de tidligere titler er overhovedet ikke nødvendigt, for at kunne nyde absolut alt hvad Nosgoth har at tilbyde.
Nosgoth er udviklet af Psyonix, samtlige andre spil i serien har Crystal Dynamics stået bag og skiftende udvikler er bestemt ikke det eneste som har ændret sig. I modsætning til tidligere spil der alle har haft konflikten mellem de to vampyrer Kain og Raziel som det centrale omdrejningspunkt, og en historie med så mange plot-twists at selv Hideo Kojima ville være stolt, Har Psyonix med Nosgoth valgt at gå i en noget anden retning.Nosgoth-Wallpaper-Factions

Men inden vi går ned i detaljerne kommer her først en (meget) kort introduktion. Da Kain blev dræbt, i seriens første spil gav en karakter kendt ved navnet Mortanius ham livet tilbage så Kain på brutal vis kunne hævne sit eget drab. Hvorfor Mortanuis gjorde som han gjorde er for meget at komme ind på her, men er man interesseret kan man læse alt om det og meget mere, ved at klikke her.

Kain er i live igen, men ikke længere menneske, i stedet er han genfødt som vampyr. Kain der i første omgang hader hvad han er blevet begynder snart at se sin nye eksistens som en gave, og sætter sig for at udrydde menneskeheden og overtage magten af verdenen kendt som Nosgoth. Kain får sig snart en hær af vampyrer til at bekrige menneskene og det er denne konflikt det nye spil Nosgoth tager udgangspunkt i.

Hen over weekenden åbnede Psyonix kort op for deres closed beta, så alle med en Steam-konto, havde muligheden for at prøve kræfter med spillet der grundlæggende er et free-to-play team shooter/brawler alt efter hvilken side af krigen man vælger. Det er vampyrer mod mennesker og alt efter hvilket hold man spiller på (en kamp består af to runder, og efter første runde skifter man hold) vil tilgangen til modstanderen være fundamentalt anderledes. Hvert hold kan vælge mellem 4 forskellige klasser, alle med deres egne evner og Psyonix har formået at ramme en fremragende balance mellem de to hold, på trods af deres meget forskellige spilstile.

 

Nosgoth-Character-Scout-Pose-PlainSpiller man på menneskernes side er teamwork helt centralt, løber man væk fra gruppen går der ikke længe før en fjende kommer hoppende ned fra et hustag og gør kort process med dig hvis ikke du er forsigtig. Mennsker benytter sig af  skydevåben af forskellige slags, og man gør klogt i at forsøge at holde fjenden på afstand. når det sker at fjenderne kommer for tæt på er man ikke prisgivet, men man skal tænke hurtigt. hver karaktertype har evner som de kan benytte sig af når det går vildt for sig, menneskenes Alchemist klasse har foruden sit våben der affyre hvad der minder om granater også mulighed for at smide en flashbang granat der blinder fjenden med et kraftigt hvidt lys, alternativt kan hun også kaste en mur af ild, der skader alle som løber igennem den. Vælger man i stedet at spille som Hunter har man en fuldautomatisk armbrøst som hovedvåben så man kan skyde en lind strøm af pile efter fjenden, er det ikke nok til at stoppe en vampyr inden han kommer for tæt på, har du muligheden for at ukampdygtig gøre ham i et par sekunder, ved at kaste en snører om hans arme så han ikke kan angribe, eller skyde en eksplosiv pil i ansigtet på ham. Selvom om menneskene er skrøbelige i forhold til vampyrerne er der stationer spredt ud over banen som de kan lade liv op ved, og skulle de ske at man dør har Psyonix lavet det så fikst at man altid starte igen i nærheden af sine holdkammerater, på den måde slipper man for at blive overrasket af en vampyr på vej over til sine medspillere.

I stedet for skydevåben har vampyrerne deres utrolige styrke, og evnen til at kan klatre op af huse og bygninger og hoppe fra tag til tag i stil med Assasins Creed. Det fungere godt, og det er utroligt tilfredsstillende at hoppe ned i flæsket på sit intetanende bytte. En af de mest interessante vampyrer at spille som er Sentinel klassen, med evnen til at flyve højt over alle andre og pludselig dykke ned, kun for at flyve op igen med en fjendtlig spiller i sine arme. Til forskel fra menneskene der lader liv op ved stationer strøget rundt omkring på banen, er en vampyr nød til at suge blodet fra en nyligt nedlagt fjende, eller holde sig ude af kamp i et givent stykke tid, så de langsomt kan regenerere.

Spillet er stadig i closed beta, og det er klart at der er lang vej endnu, men ligeså klart er det at Psyonix har fat i noget af det rigtige. Spillet er enormt sjovt at spille, karaktertyperne er interessante og forskellen på dem indbyrdes er så tilpas stor og den taktiske tilgang til hver karakter er dejligt varieret, således at det ikke hurtigt bliver kedeligt.

For neden er der tilføjet en gameplay video, så folket kan se med egne øjne hvad det er det hele det går ud på.
vi vender tilbage ligeså snart der er mere info, så besøg os løbende og hold dig opdateret.