Lords Of The Fallen

I forlængelse af de billeder vi delte forleden af Lords Of The Fallen og den snarlige udgivelse, synes vi det er på sin plads også at tage et nærmere kig på præcis hvad Lords Of The fallen er for en størrelse.
Spillet udvikles af CI Interactive og Deck 13 og med på holdet er Thomas Gop manden bag de to første Witcher spil. Han kalder det selv en blanding af Borderlands og Dark Souls. Dark Souls på grund af sværhedsgraden og måden kampe udspiller sig på og Borderlands på grund af den måde man lvl’er sin karakter op på. Lords Of The Fallen er et action RPG, og selvom en sammenligning med Darksiders kan virke nærliggende går slægtskabet formodentligt ikke meget længere end til den grafiske repræsentation, for gameplay mæssigt vil LOTF være en, i højere grad lineær spiloplevelse.

Man spiller som Harkyn en kriminel der i håbet om benådning sætter ud for at fælde de dæmoner som truer hans verden. Harkyn er absolut ingen helt, han har bogstaveligtalt alle sine synder tatoveret på sin krop, og var han ikke den eneste med mulighed for at stoppe ondskaben i at få overtaget var han formodentligt blevet henrettet. til at begynde med står valget mellem 3 classes; rouge, warrior og cleric, de har hver i sær deres egne styrker og svagheder og lægger op til fundamentalt forskellige måder at gribe spillet an på. Spiller man som Warrior lægger man vægt på rå styrke, store våben og tungere armor, udstyr der betyder at man bevæger sig langsommere men slår hårdere end hvad de 2 andre classes kan præsterer. Man opgiver således mobilitet for styrke. LOTF_Media_12

Der er en forventet spilletid på 12-15 timer, men så har man også kun oplevet ca lidt mindre end halvdelen af hvad spillet har at byde på. Det skyldes at der er områder i spillet som ikke er tilgængelige første gang man kommer forbi dem, og det er op til spilleren selv at vende tilbage og finde de områder som tidligere var skjulte, utilgængelige eller simpelthen for svære på daværende level.

Det vil være muligt at gennemføre spillet tre gange med den samme karakter, hver gang kan man vælge at starte som en ny class, dvs. et nyt sæt spells, inklusiv dem man tidligere har valgt. Og det er muligt at der er områder som først åbnes op ved anden eller tredje gennemgang af spillet. Det er klart at fjenderne vil stige i sværhedsgrad hver gang, således at udfordringen holdes oppe og for at forhindre at spilleren kan tromle gennem spillet anden og tredje gang.

Lords Of The Fallen udgives 31.10.2014 og forhåbentligt er du ved slutningen af denne artikel fået svar på nogle af de spørgsmål du måtte have.
Hvad er dine egne tanker omkring Lords Of The Fallen, giv lyd i kommentarerne og lad os høre hvad du synes.