Formålet med trapper klassen, er at finde og, som navnet antyder, fange monstret. Trapper karaktererne, på trods af deres relativt lave skade er uvurderlige for deres hold, på grund af deres individuelle værktøjer som gør det nemmere for gruppen at lokalisere og monstret.
Abe
Udstyret med en hårdtslående shotgun, der kan skyde ligeså hurtigt som du kan trykke på aftrækkeren, og er du god til at sigte er der også mulighed for at få nogle skud ind på monstret over mellem til lang afstand. Bliver monstret ved at smutte fra jer, har Abe sin Tracking Dart Pistol, som, når man har ramt monstret med et skud, lader holdet se monstret gennem vægge. En anden taktik kan være at skyde den lokale fauna med Tracking Darts, og håbe på at det intetanende monster kommer forbi og spiser dyret, hvorved det sluger pilen og og giver jer muligheden for at spore det, genialt. Har man monstret i sigte kan det være et godt tidspunkt at bruge hans class skill Mobile Arena der skaber et stort uigennemtrængeligt felt, og forhåbentligt fanges monstret derinde sammen med jer så i kan få noget skade ind. Som det sidste har Abe også granater som ved kontakt med monstret sænker dets bevægelses hastighed, således bliver det altså nemmere både at indhente og skyde efter monstret, uden at misse.
Maggie
Hendes hovedvåben er et standart lille maskinegevær, som hurtigt og effektivt kan fyre salver af efter fjenden, og med nogenlunde træfsikkerhed på kort til medium afstand. Det virkelig interessante ved Maggie er naturligvis hendes tro følgesvend Daisy. Daisy er meget mere en bare et charmerende kæledyr, hun kan nemlig gøre sig ganske nyttig ved bla. at være med til at spore monstret og derved indikere hvilken retning holdet bør løbe. Oven i hatten kan Daisy også genoplive faldne holdkammerater, så langt hen af vejen svarer Daisy til en 5 spiller på holdet, i koncentrere jer om at nedlægge monstret mens Daisy tager sig af dem af jer som falder i kamp. For at veje op for den fordel det nu engang er, med en ekstra medhjælper har Maggie heller ikke andre våben som kan skade monstret nævneværdigt. Hun har som de andre i samme class en mobile arena hun kan kaste og fange monstret i, i en periode indtil barrieren ophører, og så har hun de såkaldte Harpoon traps. De fungere ved at skyde dem enten i jorden eller på siden af en væg, og aktiveres når monstret passere dem, og de vil, indtil de ødelægges, fastholde monstret og begrænse dets mulighed for at bevæge sig.
Griffin
Griffin og Maggie har begge to det tilfælles at de er udstyret med et lille maskine gevær som er effektivt ved kort til medium distance, og ikke nok med det så har de også lignende sekundære våben, Maggie har sine Harpoon traps, Griffin en harpoon gun. forskellen består i at Maggie ligger fælder, og håber at monstret aktivere dem, og Griffin skyder direkte på monstret og hvis han rammer, dannes en kontinuerlig forbindelse imellem ham og monstret, resultatet er dog det samme, nemlig at man indskrænker monstrets mulighed for at bevæge sig, ikke ulig det at have en hund i snor. Rundt omkring på banen kan Griffin også smide sound spikes som alarmerer holdet når monstret bevæger sig for tæt på dem. Griffin har som de andre i samme class, selvfølgelig også en mobile arena.