Batman Arkham City anmeldelse

Batman universet er blevet berømt i tegneserier, tegnefilm og film. Nu har vi en ny vision for Gotham, og det står lige som en af ​​de mest uforglemmelige oplevelser nogensinde i byen, at Batman er afsat til at beskytte, men som en af ​​de mest rigt detaljerede og spændende miljøer, der nogensinde er set i et spil. Med udgangspunkt i 2009s udestående Batman: Arkham Asylum , sætter Batman: Arkham City dig fri i det  berusende kvarter North Gotham , det nu afspærrede superprison for byens værste kriminelle. Som Caped Crusader , skal du kæmpe for at bringe ro og orden til de kaotiske gader, spolere afbildninger af superskurke og beskytte ofrene for dem, der lever af de uskyldige. Med sine stemningsfulde omgivelser, spændende bevægelser, uhyre tilfredsstillende kampe, ​​enorme sortimenter af hemmeligheder at opdage, sidemissioner at fuldføre og andre attraktioner, er Arkham City er et fantastisk action prægede eventyrspil.

Det er vinter i Gotham city, og sneen falder på de forbrydere, der strejfer dette sted. I Arkham citys gader glitre og reflektere de gammels butikkers reklamer og neonskilte som efter hånden er byens eneste lyspunkt,

Gotham stod over for en krise i fængslet i kølvandet på begivenhederne i Arkham Asylum, og visse skrupelløse skurke udnyttede situationen ved at erhverve dele af det nedslidte kvarter North Gotham, afsondre det ud fra resten af ​​byen, og kastede de kriminelle i fængsel for at klare sig selv. Det er en umenneskelig og umoralsk drift, mad og varme er knap, og nogle af de indsatte er mennesker, hvis eneste forbrydelse var at give udtryk for deres negative holdning om de skurke som i dag styrer Arkham city. Området består af flere gader, der udgør superfængselet er ikke lige så stort som Gotham city. På trods af det begrænset areal er området hjemsted for en gammel retsbygning, et tidligere politi hovedkvarter, et muggen museum, en nedlagt metro terminal og andre fascinerende steder. Gotham var en gang en elegant og skinnende by, men mørket er faldet på byen. Det er helt klart et værk af fantasi, men som du udforsker det, dens rigdom trækker dig i, og det bliver en verden, du ikke kan hjælpe, men tror på! Batman har intet andet valg end at udforske de gyder og underjordiske tunneller i det nordlige Gotham. Inden for fængslets mure, er Joker ved at dø, derfor tvinger Batman til at hjælpe ham med at finde en kur. I din søgen kommer du i kontakt med Penguin, Mr. Freeze, og mange andre medlemmer af Batmans rogues galleri. Hver karakter er repræsenteret til deres historier, som er etableret i kapitler.

Bøller med skjolde, vinger og skudsikre veste er én ting, fjender med pistoler er noget helt andet. Batman er hård, men langt fra usårlig, og når de står med sådan ildkraft, er det tid for ham til at stole på stealth. pistol-svingende fjender, og alle af Batmans teknikker fra det spil er stadig lige så sjovt at bruge. Snig dig ind på en fjende bagfra og du kan tage ham ned lydløst. Ved at hænge fra en gargoyle, kan du fange en fjende nedenfor med en omvendt takedown. Dit detektiv vision giver dig en fordel, så du kan se positionerne af fjender patruljerer i rummet gennem vægge og gulve. Og Batman har et par nye tricks i ærmet. Når spottet, kan du kaste en røgbombe, medvirken din flugt og muligvis føre forvirrede fjender til ved uheld at angribe hinanden. I sidste ende får en ny gadget, der er sjovt i disse situationer, denne gadget kaldes disruptor og lader dig fjernstyre en bandits pistol. Det er især tilfredsstillende at gøre det, derefter hoppe ned foran ham, og se ham som han forsøger at skyde dig, og derefter banke hans lys ud. Denne disruptor brug er begrænset, så du ikke kan overdrive det, men det er en stor ny tilføjelse til Batmans arsenal. Dens fremragende lyddesign tilføjer spænding til disse snigende afstandsstykker, med skurke, som du vælger fra deres venner en efter en. Som du vinder kampe, optjener du erfaringspoint og regelmæssigt niveau op, som lader du opgraderer dine gadgets, og bekæmpe færdigheder. Disse opgraderinger har en reel indflydelse på gameplayed og skaber en følelse af vækst som fuldender spillet. for eksempel kan du opgradere din batclaw så du kan hive våbenet fra fjenders hænder. Opgraderinger belønnes med mere præcis timing i kamp og mere kraftfulde angreb, så du kan bygge op til særlige combo’er. Du kan bruge din batclaw for at komme op til afsatser og hustage med et tryk på en knap, du kan springe ud fra disse overflader og ved hjælp af din kappe at glide gennem luften. Det er en spændende måde at rejse. Når du svæver over byen og ser en gruppe bøller er det nemt at benytte sit momentum at styrtdykke lige ned og plante din støvle i en bølles ansigt.

Arkham City erkender også, at Batmans hjerne er mindst på niveau med hans råstyrke. Kloge miljømæssige gåder, såsom en situation, der involverer en pulje af vand dækket af tynd is, frosne betjente, der har brug hjælp, og en kæmpe dødbringende haj, kræver at du gøre intelligent brug af dine gadgets. Mere væsentligt, er Riddler tilbage for at pine Batman, og han har optrappet sit spil betydeligt. Som i Arkham Asylum har Riddler trofæer blevet placeret i hele Arkham City. Nogle af disse samleobjekter er blevet skjult i byens mørke gyder og hvis du finde dem, kan du blot samle dem op. Men i mange tilfælde, er tricket ikke at finde dem, men at finde ud af, hvordan du får dem. Der er Riddler trofæer i almindelig visning i hele Arkham City, men de er lukket inde i bure, og til at hente en af ​​disse, skal du finde ud af, hvordan mekanismen i særlige burer virker. Der kan være en række omskiftere på en nærliggende væg, der skal udløses i en bestemt rækkefølge. Eller det kan være en test af agility, med en switch, der åbner en port et godt stykke væk, og du har kun kort tid til at nå før den lukker. Nogle af disse gåder er overraskende tricky, men der er altid en mærkbar logik. Og en lækker detalje, er at du kan markere placeringen af ​​trofæer på kortet, så hvis du ikke kan finde ud af at få trofæet på det tidspunkt, kan du nemt komme tilbage til det senere. Det er en fornøjelse at opspore disse gåder som Riddler har lagt ud, og ud over den tilfredsstillende følelse det har når man klare opgaven følger der også lidt bonus information om området og de skurke man jagter.

Hvis du køber spillet nyt, modtager du en kode, som giver dig adgang til Catwoman. (Hvis du ikke har koden, kan du købe hende i spillets online-butik.) Catwoman er også tilgængelig i konsol udgaven hvis du har Game of the year edition eller som tilkøb i online butik. Der langt fra lige så mange missioner med Catwoman som der er med Batman men det kan være underholdene med lidt variation i spillet og hendes del af spillet er ikke ned prioriteret.

Storyline
Gameplay
Grafik