Overwatch var, i begyndelsen, planlagt free-to-play. Fans må imidlertid erkende at intet er hugget i sten, således er nyeste forlydender nu, at spillet kommer til at koste 40$, altså i omegnen af 280.- danske kroner.

Når adspurgt forklarede Blizzards Scott Mercer at ”kursskiftet skal ses som en reaktion på, at kernen i Overwatchs’ gameplay har udviklet og ændret sig. I takt med at der blev udviklet stadig flere helte, og Blizzard eksperimenterede med, at lade spillere skifte karakter løbende, midt i kampene, blev det langsomt en integreret og central del af spillet. Det giver en dynamik som ikke findes i andre i andre spil i genren, at man løbende kan tilpasse sit hold de udfordringer modstanderen stiller.

Men skal det fungere effektivt, er der også nød til at være et større antal helte til rådighed for hver spiller, at vælge mellem. Mere end blot én support, én tank, og så videre. Det mest naturlige har derfor været at lade spillet sælges til en, for de fleste, overkommelig pris og lade samtlige 21 helte følge med.

Vi skal imidlertid ikke føle os for sikre på at micro-transaktioner helt er sløjfet. Der er stadig en reel chance for at nye skins, helte og hvad der ellers måtte være, kommer til at koste penge som vi kender det fra andre spil, udtaler Mercer.

Den nye forretningsmodel har sine åbenlyse fordele. Blizzard for hurtigt penge ind af døren, og spillere får adgang til samtlige helte for en overkommelig pris. Det bliver dog interessant at se hvordan folk, tager imod eventuelle micro-transaktioner oven i et spil man har betalt fuld pris for, såfremt de vælger at inkludere dem.

Vi sørger for at holde jer opdateret frem mod udgivelsen, i takt med at der løbende kommer flere nyheder.

 

Kildeliste:
Kotaku.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.