Store monstre med vilde kræfter, taktisk teamwork, fede våben og store baner at jagte hinanden i, hvad mere skal der til for at skabe den perfekte forudsætning for en god aften? ikke ret meget andet hvis du spørger mig.
Jeg har længe glædet mig til udgivelsen af Turtle rocks Evolve d. 10.02.15 og da dagen hastigt nærmer sig, vil jeg benytte muligheden for kort at kaste lidt lys over hvad Evovle er for en størrelse. Spillets premiss er relativt simpelt. Der er et hold på 4 hunters hvis mål er at lokalisere og dræbe monsteret, det gøres nemmest ved at finde fjenden før han får klørene i for meget føde og udvikler sig. Monstret er stærkest og farligst hvis det når stadie 3 i sin udvikling, målet er altså for monstret hurtigst muligt at udvikle sig i et forsøg på at opnå fordelen og rive de 4 irriterende hunters fra hinanden.
Jeg ved at én af de bekymringer som har tynget andre, inkl, undertegnede er, hvorvidt der er nok indhold i spillet til at retfærdiggøre en fuld-pris udgivelse. Spil er i forvejen ikke billige, og med den sidste tids fokus på spil udgivet med væsentlige fejl og mangler er der en naturlig tendens til at ville sikre sig at man får nok for sine penge, ikke mindst hvad angår kvalitet men også kvantitet.Når det så er sagt, så tror jeg at rigtig mange vil blive positivt overraskede over Evovle som fra start af byder på 12 hunters fordelt på 4 classes, Support, Medic, Trapper og assault, 3 monstre og 16 baner 4 game-modes inklusive en kampagne og naturligvis off- og online-multiplayer. Det er klart at fokus er på online delen af Evovle og det er også der de fleste af os kommer til at tilbringe størstedelen af vores tid. Trækplasteret vil altså være den taktiske katten-efter musen, hvor Hunters forsøger at finde og uskadeliggøre monstret inden det når niveau 3 i sin udvikling, sker det står spillets hunters overfor en betydelig større udfordring end ellers, hvorfor teamwork er essentielt hvis monsteret skal findes og nedkæmpes i tide.
Alle 4 på holdet af hunters har en rolle at spille hvis missionen skal være en succes, render man solo risikere man at løbe ind i monsteret som med garanti vil gøre kort process af dig. Fra monsterets perspektiv vil det også være nødvendigt at gøre sig overvejelser, hvor kan man tillade sig at gemme sig, hvor meget føde skal der til før man kan udvikle sig og hvor skal man finde den, hvem skal man angribe og hvornår. Føler man sig overmodig og angriber hovedløst resulterer det hurtigt i at de 4 hunters får overtaget, og det kan da være svært at vende kampen om.
Op til udgivelsen af Evovle vil vi tage et mere indgående kig på hver af de 4 forskellige hunter classes, deres roller i kampens hede og hvad de hver især har at byde på, spillets 3 monstre vil vi naturligvis også runde i vores optakt til udgivelsen, så følg med for tips og tricks i de kommende 2 uger “He who is well prepared, has won half the battle” Som man siger.