Dying Light

Dying Light, kan man roligt sige, minder om en krydsning af Mirrors Edge og Dead Island, det er da også udviklerne bag netop Dead Island som er i gang med endnu et zombie spil. Det var oprindeligt meningen at Dying Light skulle have fungeret som efterfølger til Dead Island men man valgte i løbet af udviklingen i stedet at gøre det til et selvstændigt produkt. Spillet bliver det første udgivne spil til at køre på Techland’s Chrome 6 system som er udviklet specielt til at  håndtere store udendørs områder flydende og realistisk at skildre vejr og skiftende dag/nat cyklus. Jeg syntes i sin tid at Dead Island var et underholdende spil, og jeg glæder mig til at se hvad Techland kan opnå med Dying light. Dying light og Dead Island har i sagens natur meget gameplay til fælles, det være de mange hidsige zombier, crafting af badass våben, rig mulighed for at udforske på egen hånd, første persons kamera vinkel og det ser stadig ud til at være en voldsom affære når man stikker en zombie med en machete eller knuse dem med en forhammer.

Alt kan selvfølgelig ikke være som vi kender det, så Techland har foretaget nogle interessante tilføjelser til spillet, og det ser ud til at de har vidst hvad de gjorde for Dying light ligner umiddelbart enhver zombie elskers våde drøm. Den første og mest åbenlyse tilføjelse er spillets free-running, tænk Mirrors Edge eller en 1. persons Assassins Creed, det åbner op for mange muligheder og tilføjer spillet en følelse af action og dynamik. inklusionen af en betydningsfuld dag/nat cyklus skal også nævnes, zombier er langsommere og mindre opmærksomme når det er lyst, når mørket falder på, skal man derimod helst ikke være udenfor, zombier bliver betydeligt mere dødbringende, sværere at snige sig udenom, sværere at stikke af fra og sværere at slå ihjel. Zombier der bliver stærkere når mørket falder på er helt sikkert ikke det eneste man kan finde i skyggerne når månen står højest. Spillet er sat til udgivelse i første kvartal af 2015 til både nuværende og tidligere generations konsoller, inklusive PC, og jeg kan personligt ikke selv vente på at finde ud af hvad mørket gemmer på.

Tættere på spillets udgivelse vil vi gå mere i dybden med Dying Light, og have en frisk anmeldelse klar, men indtil da kan du kigge lidt på de her knivskarpe billeder.
14 13 12 05 04 02 01