Evolve – Assault

 

 Spiller du en assault class er nøglen til succes at spille aggressivt og turde stole på at dine holdkammerater, medic i særdeleshed, holder dig i live. Assault classes har det højeste skade potentiale, men risikere således også at tiltrække sig uønsket opmærksomhed fra fjenden. Det er alpha/omega at man holder sig ved fronten i kampen og sørger for hele tiden at få mest muligt ud af alle chancer som byder sig, men samtidig være opmærksom på situationen omkring en, så man ikke mister livet i en dum situation som man burde have forudset, et hold uden sin assault class har mistet en betydelig fordel.

Assault_class

Hyde

Hyde’s foretrukne våben er en minigun til at lange skade over disken på lang afstand, og en flammekaster  i tilfælde af at man skal up close and personal. Set i lyset af hans rolle som holdets damage dealer vil det være fordelagtigt at holde ham i live længst muligt hvis man skal have en chance mod monstret, det gør sig især gældende mod et monster som har nået niveau 3 i sin udvikling. heldigvis har Hyde et par tricks i ærmet. har han tiltrukket sig monstrets opmærksomhed, og føler sig i overhængende fare kan han gøre brug af sit class skill Personal shield, som alle assault karakterer har til fælles. Det beskytter ham mod indkommende skade og med lidt held når holdets Medic at heale ham inden det er for sent og monstret spiser ham råt. foruden sit allerede imponerende arsenal, gør han også brug af såkaldte giftgranater som dækker et område i giftig røg og skader alle som er så uheldige at befinder sig i nærheden.

Parnell

Parnell

Parnell gør brug af, hvad der lader til at være en fuldautomatisk shotgun, til hurtigt og effektivt at skade alt hvad der befinder sig umiddelbart foran ham og en rocket launcher i tilfælde af at monstret skulle forvilde sig for langt væk. spidser situationen til eller får monstret ligefrem  overtaget, kan Parnell med fordel gøre brug af sit personal skill Super Soldier som øger hans skade output og hastigheden han bevæger sig ved i engiven periode. der er dog den hage at han så ofre en portion af sit liv. Det betyder at det ikke er et skill man skal bruge hovedløst, og ikke uden at have holdets Medic i nærheden, men i den rigtige situation på det rette tidspunkt, kan det absolut give den ekstra fordel som skal til for at vende runden, misser man på den anden side muligheden har man ofret en del af sit liv til ingen nytte og er samtidig gjort sig ekstra sårbar, og hvad er et hold uden sin assault class? Fortvivl dog ikke endnu for ligesom Hyde har Parnell også et personal shield som kan sikre ham mod skade i en periode.

 

evolve-assault-markov-activeMarkov

Skulle det ske at i rendes over ende af hidsige, fjendtligsindede dyr kan Markov’s lightning gun være god at have ved din side. Den kan zappe flere fjender på én gang og et godt sigte er ikke bidende nødvendigt da den automatisk søger nærmeste fjende. Det er dog værd at være opmærksom på at dyr skudt af dig og dit hold, senere kan spises af monstret, som slipper for besværet ved selv at skulle nedlægge sit bytte. Så tænk dig om inden du fyre din lightning gun af inde midt i en gruppe. Udover sin lightning gun har Markov en assault rifle, perfekt til at fyre noget hurtig skade af, på medium-lang afstand. Riflen er umiddelbart det våben som kræver det bedste sigte blandt assault karaktererne, men ved man hvad man laver er der rig mulighed for at gøre god skade med Markov.
Markov har naturligvis det class specifikke skill Personal Shield, som de to forgående, men også arch mines som sprænger når fjenden kommer for tæt på. Arch mines kan selvfølgelig bruges offensivt, men kan være ligeså nyttige defensivt, ved at kaste dem bag sig, skulle det blive nødvendigt at tage benene på nakken således at monstret tager skade, forsøger det at følge efter.