Ahri, the 9 Tails Fox

Primært: Mage [br] Sekundær:  Assassin

[br]Abilities:
Passive: Essence Theft

Essence TheftAhri får en charge (max. 3 charges pr. spell) af Essence Theft når hendes spells rammer modstandere. Når der er 9 charges vil Ahri’s næste spell give 35% spell vamp.
[br] Q: Orb of Deception

Orb of DeceptionAktiveret: Ahri sender en kugle, ud som skader magic damage (40 / 65 / 90 / 115 / 140 (+0,325% AP)), og trækker kuglen tilbage som skader true damage (40 / 65 / 90 / 115 / 140 (+0,325% AP)).

Koster: 70 / 75 / 80 / 85 / 90 mana
[br] W: Fox-Fire

Fox-FireAktiveret: Ahri frigøre tre fox-fires. Efter et kort øjeblik binder de sig til en modstander i nærheden, prioritere fjendtlige champions, og skader magic damage (40 / 65 / 90 / 115 / 140 (+0,4% AP)). En fox-fire som rammer en modstander, som er blevet ramt en gang vil modtage 50% ekstra damage (80 / 130 / 180 / 230 / 280 (+0,8% AP)).
Koster: 60 mana
Cooldown: 12 sekunder
Rækkevidde: 975
[br] E: Charm
CharmAktiveret: Ahri sender et kys som skader magic damage (60 / 90 / 120 / 150 / 180 (+0,35% AP)) og tiltrækker den første fjende der bliver ramt, som gør at de går harmløst hen mod hende i få sekunder mens de er 50% slowed.
Koster: 50 / 65 / 80 / 95 / 110 mana
Cooldown: 12 sekunder
Rækkevidde: 975
[br] R: Spirit Rush

Spirit RushAktiveret: Ahri hopper fremad og fyre essens bolde mod de 3 nærmeste modstandere, prioritere fjendtlige champions, som skader magic damage (85 / 125 / 165 (+0,35% AP)). Spirit Rush kan blive kastet op til tre gange inden for 10 sekunder inden den gå på cooldown.
Koster: 100 mana
Cooldown: 110 / 95 / 80 sekunder
Rækkevidde: 450

[br] Historie:

Ikke som andre ræve som løb rundt i skovene i syd Ionia, Ahri har altid følt en mærkelig forbindelse til den magiske verden rund om hende; en forbindelse som på en måde var ufærdig. Dybt inde følte hun at den skind hun var blevet født i var en dårlig form og drømte om at blive menneske en dag. Hendes mål så utilgængelig ud, indtil hun så en menneske kamp. Det var en grim scene, jorden var dækket af såret og døde soldater. Hun følte sig tiltrukket af en: en klædt man omringet af et advarsels felt af magi hvis liv hurtigt forsvandt. Hun nærmede sig ham og noget dybt inde i hende blev udløst, hun rækte ud efter manden på en måde hun ikke kunne forstå. Hans livs kilde blev absorberet af hende, bære utrolige tråde af magi. Hændelsen var berusende og overvældende. Hendes drømme forsvandt langsom, hun opdagede at hun havde ændre sig. Hendes slanke hvide pels forsvandt og hendes krop lang og smidig, formen som menneskerne som lå spredt omkring hende.
Selvom hun lignede et menneske, viste hun at den sande transformation var ufærdig. En snu skabning, til passede hun sig menneskenes socialitet og brugte hendes gave af skønhed på at tiltrække mistænkelige mænd. Hun kunne absorbere deres livs kilde når de var under hendes spell af hendes forførende charme. Fodring af deres ønsker bragte hende tættere på hendes drøm, men som hun tog flere liv, en mærkelig følelse af fortrydelse begyndte at være inde i hende. Hun havde forbehold om handlinger som aldrig uroliggjorde hende da hun var en ræv. Hun indså at hun ikke kunne overkomme smerte af hendes forvandling moralsk. I søg efter svar fandt Ahri the Institute of War, hjem af mange talentfulde magigere i Runeterra. De tilbød hende en chance for at blive menneskelig uden at skade nogle ved at hun kunne deltage i League of Legends.
[br] “Barmhjertighed er en menneske luksus… og ansvar.”
– Ahri