Roccat Aluma headset anmeldelse

ForsideGamer HeadsetRoccat Aluma headset anmeldelse

428,00DKK

Som overskriften afslører så har jeg fået æren af at foretage en anmeldelse af Roccat Aluma headsettet. Det er et in-ear gamer headset som rent visuelt forsøger at tilbyde sig til den gamer som ikke trives med et headset som vejer på ørerne men som vil have et let, easy to handle headset som har en indbygget mikrofon, rent fysisk fylder minimalt ift. til andre typer og som stadig fungerer, lukker lyden ude og er brugbart i intense gamingsituationer samtidig med at det er til dagligdagsbrug. Roccat Aluma kan alle disse ting.

Beskrivelse

Jeg fik dette headset i fredags og jeg har siden udsat det for lidt af hvert.

Jeg arbejder til daglig som lærer på en folkeskole hvor mit forberedelsesrum ligger ved siden af vores tre 8 klasser. Min første opgave til Roccat Aluma var derfor at det skulle kunne give mig arbejdsro samt levere en solid præsentation af musik i mine ører. Her blev jeg ikke skuffet. Roccat Aluma formår at holde lyden af 78 uregerlige unger ude af mit hoved og giver mig muligheden for, med musik i ørerne, at få arbejdet.

I søndags var jeg til en fodboldkamp på Brøndby stadion, som ikke er et af de mere stille stadioner i Danmark, og der skulle de i pausen testes af om de kunne hamle op med larmen på stadion, altså om Roccat Aluma kunne lukke lydene ordentligt ude og spille musikken så det blev en behagelig oplevelse. Denne opgave klarede headsettet med bravur og det lykkedes mig at høre et helt kvarters musik i god kvalitet på stadion.

Jeg har også spillet LoL og CS:GO med headsettet og her præsterer det yderst tilfredsstillende. Det lukker lyden helt fantastisk ude og detaljerne går klart igennem så man skal ville overhøre vigtige informationer for at det kan lade sig gøre. Mikrofonen går klart igennem i alle de In-game voice-chats som jeg har brugt og særligt i CS:GO da det her kan være essentielt at kunne skyde små men præcise beskeder ud imens runden er i gang. Roccat Aluma har med sin indbyggede mikrofon formået at skabe et in-ear headset som ikke bare fungerer nogenlunde tilfredsstillende. De har skabt et headset som tager det bedste fra de mobile in-ear headsets og de gode kvalitets over- og on-ear headsets og i et sammensurium der bare oser af gaming og gode tiden bag computeren.

Til sidst skal det lige understreges at Roccat Aluma kommer med et aluminiumshylster som er bygget til at Roccat Aluma skal tages direkte fra Computerrummet og med ud på gaden. Det er et in-ear headset som er bygget til at holde til dig og din hverdag.

ForhandlerPrisTotalprisLæs mere
Webdanes 399,00 428,00 Læs mere
Roccat Aluma headset anmeldelse